18 February 2014

Θεατρική παράσταση στις φυλακές του Κορυδαλλού, Τίτλος έργου: -Κ-

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θεατρική παράσταση στις φυλακές του Κορυδαλλού

Τίτλος έργου:  -Κ-

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΕΝΟΣ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ
Το «Τεχνοδρομώ» ιδρύθηκε το 2010 με κύριο στόχο να προσεγγίσει ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες και μέσω του θεάτρου και όσων άλλων τεχνών εμπλέκονται με αυτό ( μουσική, εικαστικά, χορός ), να λειτουργήσει θεραπευτικά και επικουρικά στην κοινωνική ένταξη των ομάδων αυτών.
Στο πλαίσιο αυτό, τον Ιούνιο του 2012, στο Νοσοκομείο Άγιος Παύλος των φυλακών του Κορυδαλλού, στην πτέρυγα των οροθετικών, δημιουργείται μια θεατρική ομάδα, αρχικά από τον Γιάννη Νικολόπουλο που λίγο αργότερα με τη σύμπραξη της  Άννας Χατζηχρήστου που αναλαμβάνει την διδασκαλία και εκπαίδευση των συμμετεχόντων, περνάει στο επόμενο στάδιο, αυτό μιας παράστασης από τους ίδιους τους φυλακισμένους, εντός της φυλακής.
  Η  αρχική σκέψη μιας παράστασης, που θα βασίζεται στους ίδιους τους κρατούμενους και τα βιώματά τους, φαίνεται εφικτή και τον Μάιο του 2013, γίνεται πράξη με την συμμετοχή του Τσιμάρα Τζανάτου, που αναλαμβάνει τη συγγραφή ενός έργου που τον Αύγουστο του 2013, παίρνει την τελική του μορφή.

Τίτλος: Κ. 
Τι είναι το: Κ
-Κ-
Όπως  Κ.ορυδαλλός
Όπως  Κ.όσμος
Το Κ ξεκίνησε σαν μια χειρονομία αποδαιμονοποίησης της οροθετικότητας.
Μέσα από την  ομάδα των  κρατουμένων του Κορυδαλλού, που η οροθετικότητά τους, τους απέκοπτε από το σύνολο των άλλων κρατουμένων της φυλακής.
Με στόχο να αφαιρέσει αυτόν τον επί πλέον στιγματισμό τους, όντας βεβαρυμμένοι από τον  στιγματισμό που φέρουν ως φυλακισμένοι.
Το ζητούμενο ήταν να αποφορτιστεί η “πραγματικότητα”, από τις φοβίες που την επικαλύπτουν.
Μέσω ενός έργου-θεατρικού εγχειρήματος, που θα συμπύκνωνε προσωπικές ιστορίες, για να φανερώσει τα κοινά τους στοιχεία.
Αλλά, η οροθετικότητα  ήταν η επίφαση.
Η επίφαση σε μια σειρά αυθαίρετων κατηγοριοποιήσεων των ανθρώπων αυτών, που τους κατέτασσε στο σκοτεινό κομμάτι της κοινωνίας.
Ποινικοί κρατούμενοι, χρήστες ουσιών  στο μεγαλύτερο ποσοστό, επιβαρυμένοι πολλαπλά σωματικά και ψυχικά, με την οροθετικότητα να έρχεται να επισφραγίσει -ως αίολο επιχείρημα- την περιθωριοποίηση τους.
Στην ουσία, ό,τι ακριβώς συμβαίνει εκτός Κ.ορυδαλλού.  
Στον Κ.όσμο.            Αφού φυλακή, είναι μια κοινωνία εν πυκνώσει.      
Φυλακισμένος, ο άνθρωπος γυμνός από κοινωνικά ενδύματα.
Σκέτος ο πυρήνας του.
Ό,τι διακοσμητικό φέρει η ζωή- έχει αφαιρεθεί.
Αν  θέλαμε να μιλήσουμε για τον Κ.ορυδαλλό λοιπόν, θα έπρεπε να μιλήσουμε για τον Κ.όσμο.
Και τον άνθρωπο.
Να γίνει κατανοητός ο άνθρωπος- από τον Κ.όσμο.
Αν ο προορισμός της Επιστήμης λ.χ. είναι να κατανοήσει ο άνθρωπος τον Κόσμο, ο προορισμός της Τέχνης είναι να κατανοήσει ο Κόσμος τον άνθρωπο.
Το -Κ- προήλθε από το πρωτογενές κοινό συστατικό: το Κενό.
Μέσα μας.
Για να γίνει όλα τα Κ. Του Κόσμου.
Σήμερα 13 Φεβρουαρίου 2014, έξη μήνες μετά, το αρχικό εγχείρημα έγινε πράξη:  Η παράσταση του Κ στις φυλακές Κορυδαλλού.
Όπως ήταν και ο στόχος, αρκετούς μήνες πριν, όταν ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια.
Αυτό που στην αρχή έδειχνε ακατόρθωτο, πήρε σάρκα και οστά.
Μια παράσταση στο Νοσοκομείο Άγιος Παύλος των φυλακών Κορυδαλλού από ομάδα 12 κρατουμένων για τους ίδιους τους κρατούμενους -εντός φυλακής.
Η κοινωνική χειρονομία του Τεχνοδρομώ έφερε σε επαφή, δύο Κ.όσμους:
αυτόν των κρατουμένων Κ.ορυδαλλού με αυτόν της Κ.οινωνίας.
Και η επαφή ήταν, σύμφωνα με τα λόγια όσων παρευρέθηκαν:  

«Συγκλονιστική…».
Η θεατρική ομάδα των κρατουμένων κατέθεσε ψυχή στη «σκηνή» του Κορυδαλλού. 
Η κραυγή τους ήταν γροθιά στο στομάχι των θεατών.
Η επιθυμία να μην σταματήσει εδώ αυτή η επαφή ήταν κοινή.
Και απ τα δύο μέρη. Και από τον Κορυδαλλό και από τους θεατές.
Αυτή η παράσταση μετά τον ενάμιση χρόνο επικοινωνίας και δουλειάς κλείνει έναν κύκλο και ανοίγει έναν άλλο. Μεγαλύτερο.
Η ανάγκη για έκφραση εκ μέρους της ομάδας είναι τεράστια.
Και διεκδικεί μια συνέχεια. Να μη μείνει σε αυτό που έγινε, μόνο.
Τώρα άνοιξε ένα παράθυρο.
Ο στόχος είναι να γίνει Ορίζοντας.

Η παράσταση πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία της AbbVie Pharmaceuticals S.A. 

Στοιχεία παράστασης:
Κείμενο: Τσιμάρας Τζανάτος
Διδασκαλία-Σκηνοθεσία: Άννα  Χατζηχρήστου
Συντονισμός: Γιάννης Νικολόπουλος
Επιμέλεια κίνησης:  Γιάννη Μάντση
Μουσική επιμέλεια:  Δημήτρη  Ιατρόπουλου
Επιμέλεια φωτισμών:   Κώστα Παπαναστασάτου
Βοηθός σκηνοθέτη:  Ειρήνη Ιωάννου

Υπεύθυνος επικοινωνίας,|
Για το Τεχνοδρομώ,
Γιάννης Νικολόπουλος
Κιν: 6972711110
Σερίφου 44 κ. Πατήσια
Τ.Κ 11254 Αθήνα
Τηλ: & Fax: 2102282740
http://www.texnodromo.gr
   

Comments are closed.